Monday 21 January 2013

Jadilah Emcee Terbaik (JET)

Jadilah Emcee Terbaik

Tarikh: 6 - 7 April 2013



Ramai yang berimpian menjadi seorang pengacara. Ini termasuklah sebagai seorang pengacara TV mahupun pengacara majlis. Namun, terdapat beberapa faktor yang membuatkan mereka yang berimpian, menutup sahaja niat hati mereka menjadi pengacara. Antaranya seperti malu, takut, tidak tahu membuat skrip dan gementar. Semuanya mampu untuk diatasi jika punyai ilmu sebagai seorang pengacara.

Konsep JET

Jadilah Emcee Terbaik (JET) menggunakan konsep R&B iaitu relax dan berinfo. Ianya tidak bersifat mengajar, sebaliknya ia lebih menumpukan komitmen dari peserta itu sendiri. 70% adalah beraktivitikan penglibatan peserta. Manakala 30% adalah penrkongsian info-info dari Hisham Salleh.

Di kendalikan oleh Hisham Salleh

Hisham Salleh merupakan seorang pengacara TV1 (Selamat Pagi 1Malaysia / Rancangan-rancangan Khas), pengacara langsung dari Parlimen TV1, pembaca Berita TV1 dan pengacara majlis profesional. Beliau pernah mengendalikan JET bersama pihak Tourism Malaysia, Syabas, Kementerian Dalam Negeri (KDN), Tentera Laut Di Raja Malaysia, Universiti Malaysia Sabah Kota Kinabalu, Dan Universiti Malaysia Sabah Labuan.

Intipati JET

5 Bidang Yang Di Beri Tumpuan:
- Potensi Dunia Pengacaraan
- Pantang Larang Seorang Pengacara
- 3s ( Sebelum/Semasa/Selepas) Menjadi Pengacara
- Mengawal Darah Gemuruh
- Teknik Membuat Skrip Yang Mudah


Cara Tempahan:

Sila Emelkan
1- Nama Penuh
2- Nombor Mykad
3- Alamat Surat Menyurat
4- Pekerjaan
5- Masalah Dalam Dunia Pengacaraan
6- Kenapa Ingin Menyertai Jet?
7- Sekeping Gambar Sebagai Rujukan

Dan Hantarkan Ke Kedua-Dua Emel Berikut:

1- esmworld@yahoo.com
2- esm@esm-world.com

Suka? Jom Like